واحد پردازش مرکزی

پردازنده این کنسول، پردازنده 3.2 GHz چند هسته Cell بر مبنای معماری عالی Power PC در هسته اصلی PPE (در Xbox 360 نیز از همین معماری استفاده شده) و 8 هسته همکار SPE خواهد بود. هسته اصلی دارای 512 کیلو بایت کاشه درجه دو و یک واحد برداری VMX است. هر یک از 8 هسته همکار یک پردازنده RISC، 128 بیت SIMD (Single Instruction Multiple Data، یک دستور و چندین داده – این نوع پردازنده ها برای پردازش ماتریس ها - که یکی از پردازش های اصلی بازی ها هستند - طراحی شده اند) با قابلیت محاسبه توابع با مقادیر فوق بزرگ است. هر یک از این پردازنده ها 256 کیلو بایت حافظه سریع قابل آدرس دهی توسط نرم افزار داد.

البته فقط هفت هسته همکار فعال هستند، و هشتمین هسته اضافی و برای بهبود این محصول می باشد. اگر یکی از هفت هسته عیبی در ساخت داشته باشد، بدون اینکه کل پردازنده را معیوب کند غیر فعال شده و هسته هشتم جای آن را می گیرد.

این مشخصات اولین نسل پردازنده Cell است. هر هسته همکار می تواند تا 4GB از حافظه ذخیره سازی محلی برای خود را پشتیبانی کند، که در حال حاضر فقط 256 کیلو بایت فراهم شده است.

پردازشگر گرافیکی

پردازشگر گرافیکی، یک RSX یا Reality Synthesizer (ترکیب کننده واقعیت) توسعه یافته توسط NVIDIA و سونی با مشخصات زیر می باشد:

  • سرعت 550 MHz
  • قابلیت انجام 1.8 TFLOPS (تریلیون عملیات ممیز شناور در ثانیه) در تئوری
  • دو کانال خروجی با بیشترین دقت ممکن (1080p)
  • خطوط لوله سایه زن ممیز شناور چند مسیر قابل برنامه ریزی
  • 136 عمل سایه زنی در هر کلاک
  • 74.8 بیلیون عمل سایه زنی در ثانیه
  • 33 بیلیون عمل ضرب نقطه ایی در ثانیه
  • دقت پیکسل 128 بیت که پرداخت صحنه ها توسط HDRI (تصویر سازی کاملا پویا) را امکان پذیر می کند.
حافظه
  • 256 مگابایت حافظه XDR DRAM از Rambus با سرعت تراشه پردازنده اصلی یعنی 3.2 GHz
  • 256 مگابایت GDDR3 VRAM با سرعت 700 MHz
پهنای باند سیستم در تئوری
  • 25.6 گیگابایت در ثانیه با حافظه اصلی XDR DRAM توسط فرمول: 64 bits x 3.2 GHZ
  • 22.4 GB/s با حافظه GDDR3 VRAM توسط فرمول: 128 bits x 700 MHz که در 2 دسترسی در هر کلاک ضرب می شود.
  • RSX: 20 GB/s نوشتن و 15 GB/s خواندن
خروجی و ورودی های صوتی و تصویری
  • اندازه های تصویر پشتیبانی شده: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • دو خروجی HDMI 1.3 (در خروجی دقت بالا البته اگر دو تلویزیون دقت بالا دارید)
  • خروجی نوری S/PDIF برای صدای دیجیتال
  • چندین خروجی تصویری آنالوگ )مرکب، S-Video و کامپوننت)
صدا
  • صدای دالبی دیجیتال 5.1 و بیشتر، DTS، LPCM، DTS-HD، Dolby TrueHD
ذخیره سازی
  • دیسک های Blu-ray، DVD و CD
  • هارد دیسک 60 گیگابایت قابل جداسازی و افزایش، با Linux از قبل نصب شده
  • Memory Stick Standard/Duo و شکاف Standard/Mini
  • CompactFlash نوع 1 و 2
  • شکاف SD و MMC

در 14 مارس 2006 اعلام شد که کلیه بازی های PS3 بر روی دیسک های Blu-Ray عرضه خواهند شد.

همچنین در یک خبر جدید، Phil Harrison، مسئول بخش سونی در آمریکا قبول نکرد که تایید کند که هارد دیسک به طور استاندارد با هر PS3 عرضه خواهد شد و از دادن پاسخ مستقیم خودداری کرد، اگر چه سونی به طور رسمی تایید کرده که PS3 با یک هارد دیسک 60 گیگابایتی عرضه خواهد شد که قابلیت افزایش توسط کاربران نهایی را نیز دارد.

اتصالات
  • درگاه شبکه گیگابایتی ( سونی اشاره کرده که برای کاهش قیمت احتمالا PS3 فقط به عنوان یک واسط فرعی و هاب و نه یک روتر عمل خواهد کرد).
  • IEEE 802.11g یا Wi-Fi (شبکه بیسیم که هم اکنون بر روی کلیه کامپیوتر های کیفی موجود است)
  • Bluetooth 2.0
  • USB 2 (چهار تا در جلو و دو تا در عقب)
شبکه بندی
  • در گزارش مطبوعاتی بخش سرگرمی های سونی مشخص شده است که اتصال کنترلرها توسط روش های زیر تامین می شود:
  • Wi-Fi مجتمع شده برای شبکه بندی Mesh و اتصال به PSP
  • شبکه TCP/IP (سیمی)
  • USB2 (سیمی)
  • Bluetooth 2 (تا 7 کنترلر)
کنترلر

طراحی کنترلر ها از نظر بسیار از کسانی که آن را مشاهده کرده اند شبیه بومرنگ یا موز می باشد. البته رییس تکنیکال بخش سرگرمی های سونی قبلا اعلام کرده بود این یک نمونه اولیه می باشد، و باید انتظار تغییرات و بهبودهایی در مدل نهایی داشت.

اما در 23 مارس 2006، (چهار روز قبل از این مقاله) Phil Harrison طی کنفرانس توسعه دهندگان بازی اعلام کرد که طراحی بومرنگ مانند کنار گذاشته شده و طراحی جدید در E3 امسال به نمایش گذاشته خواهد شد.

ابعاد فیزیکی

32 سانتیمتر طول، 24 سانتیمتر عرض و 8 سانتیمتر ارتفاع

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 29 شهریور 1388    | توسط: amir mohammadi    | طبقه بندی: ps3،     |
نظرات()